Pagina verde. Cum merge reciclarea în industria auto? Mihaly Lieb, Autonet: „În producţia şi importul de maşini şi piese auto, România e la un nivel comparabil cu alte ţări. Atelierele de reparaţii însă trebuie să îmbunătăţească practicile de reciclare“
Grupul Partslife a lansat în 2023 o platformă – Ecoservice – prin care comunică direct cu colectori şi reciclatori specializaţi, astfel încât predarea echipamentelor să se facă în mod eficient.
Gestionarea volumului mare de deşeuri este una dintre provocările de natură recentă ale industriei auto, iar cel mai mare deficit se vede în rândul atelierelor de reparaţii auto, unde încă este nevoie de educare şi îndrumare pentru ca deşeurile să fie colectate corect şi trimise la reciclare.
„O piesă nouă înlocuieşte de obicei una uzată, care devine astfel deşeu. Întrebarea-cheie este cum putem reutiliza piesa uzată sau cum o reciclăm. În ajutor vin fabricile de piese auto, care contribuie la acest proces prin remanufacturarea pieselor, adică repararea şi reintroducerea acestora în sistemul comercial“, explică Mihaly Lieb, fondatorul furnizorului de piese auto Autonet, parte a grupului elveţian Swiss Automotive Group. El este totodată fondator al OIREP-ului Partslife România.
„Reciclarea este o practică în creştere în industria automotive locală, care se împarte în mai multe sectoare – importatorii şi distribuitorii de automobile noi şi second-hand, importatorii şi distribuitorii de piese auto şi atelierele de reparaţii. În fiecare dintre aceste sectoare se aplică proceduri de reciclare şi reutilizare.“
Continuare pe zf.ro